Sanne van der Loo

Key account support

Sanne van der Loo

Functie titel:

Leeftijd:

Woont in:

Werkzaam bij Bechtle sinds:

Key account support

23 jaar

Eindhoven

September 2018

"Fun en hard werken is perfect in balans!"

Hoe kwam je in deze functie bij Bechtle terecht?

Dit is mijn eerste baan. Nadat ik met Willie Evers, de talent acquisition specialist van Bechtle, in gesprek raakte via LinkedIn mocht ik vrijwel meteen beginnen. Ik moest wel nog eerst mijn scriptie afmaken, maar dat was gelukkig geen probleem. Nadat ik die af had was het eigenlijk de bedoeling dat ik sales support zou gaan doen. Maar al snel mocht ik beginnen bij key account support. In deze functie ben ik samen met mijn team dagelijks het aanspreekpunt voor klanten. Daarnaast houdt key account support in dat ik alle operationele taken bij de account managers uit handen neem. Zo help ik ze bijvoorbeeld met het opstellen van offertes of voorstellen terwijl zij on the road zijn. Ik vind het super gaaf dat ik meteen het vertrouwen kreeg om deze functie te mogen doen. Het zijn toch meteen de grote topklanten waar je voor werkt.

Wat spreekt je nog meer aan in je functie?

Deze functie is nog erg nieuw. Dat vind ik heerlijk! Ik krijg zo de mogelijkheid om de baan zelf mee vorm te geven. Samen met mijn collega’s kan ik nog zoeken naar hoe we het team kunnen verbeteren. Verder is geen dag bij Bechtle hetzelfde. Ik hou van die afwisseling.

Wat is je grootste uitdaging binnen Bechtle?

De grootste uitdaging is voor mij de balans vinden in het communiceren met allerlei schakels: vendoren, account managers en klanten. Iedereen communiceert op een andere manier, dus daar moet je je draai in vinden. Maar dit houdt het boeiend! Doordat ik vaak als tussenpersoon optreed, heb ik het gevoel dat ik een spin in het web ben: key account support is onmisbaar geworden binnen Bechtle. Een andere uitdaging was het bijspijkeren van mijn IT-kennis. Maar door hier zelf proactief mee aan de slag te gaan en door de hulp in te schakelen van het IT-Solutions team kom je heel ver. Bij IT-Solutions heeft iedereen een bepaalde specialisatie en ze ontvangen je met open armen als je vragen hebt.

"De Bechtle sfeer wordt doorgetrokken naar het contact met klanten. Dat kunnen ze erg waarderen."

Waarom werk je graag bij Bechtle?

Daar hoef ik niet lang over na te denken: fun en hard werken is hier perfect in balans. Die informele sfeer viel me vanaf het eerste moment bij Bechtle al op en dat is altijd zo gebleven. Ook al blijft Bechtle hard groeien, de sfeer blijft familiair. Als je hier nieuw begint wenst iedereen je ook ‘veel plezier’ in plaats van veel succes. Dat is toch mooi? Die sfeer wordt ook doorgetrokken naar het contact met onze klanten. Ze kunnen dat heel erg waarderen. De fun factor doet niets af aan de professionaliteit die we afleveren. Het gebeurt heel vaak dat we een cadeautje of bedankje krijgen van een tevreden klant. Zo kregen we van onze klant Mars ineens een hele doos repen op kantoor geleverd. Niet goed voor de lijn, maar zoiets maakt wel echt je dag!